De gezondheid en het welzijn van uw medewerkers en klanten is uw topprioriteit. Uw operationele IT-omgeving is voortdurend in beweging en het bijhouden van de toenemende dreiging van een cyberaanval heeft geleid tot een focus van de directie op incidentmanagement en risicobeperkingsstrategieën. Een cyberincident binnen uw organisatie kan in het beste geval een belemmering zijn, in het slechtste geval vernietigend.

Vandaag de dag worden organisaties beoordeeld op de manier waarop ze op een inbreuk reageren, niet op het feit dat er een inbreuk heeft plaatsgevonden. Bent u klaar om een cyberaanval te stoppen voordat het een crisis wordt?

Het ongedifferentieerde karakter van ransomwareKlik op het woord voor de betekenis-aanvallen betekent dat uw verdedigingslinie bij een ongerichte aanval net zo goed kan worden doorbroken als bij een gerichte aanval. Om de impact van een aanval tot een minimum te beperken, is het van vitaal belang dat de tijd tussen het optreden van de aanval en de opsporing zo kort mogelijk is en dat er snel en grondig wordt gereageerd.

Als u op dit moment een beveiligingsincident in uw organisatie meemaakt en op zoek bent naar onmiddellijke hulp bij Incident Response, heeft My IT Crew een team van hoogopgeleide, gecertificeerde incidentmedewerkers in dienst die klaar staan om u te helpen bij het onderzoek en uw bedrijf vandaag nog te herstellen.

Waarom zou u Incident Response Planning overwegen?

Er is een oud gezegde in informatiebeveiliging van “het is niet een kwestie van of het gaat gebeuren, maar wanneer”. Of het nu gaat om een gerichte aanval, het stelen van gegevens en middelen, of een schending van het beleid door een IT medewerker, op een bepaald moment wordt uw organisatie geconfronteerd met een cybergerelateerd incident. In het huidige klimaat is toegang tot de juiste vaardigheden op het juiste moment essentieel om de risico’s van een cyberaanval te beheersen.

Vaker wordt de schade veroorzaakt door een mislukte reactie op een incident, niet door de aanval zelf. Een inadequate reactie kan een incident snel in een crisis veranderen.

Weet u niet waar u moet beginnen? Hier zijn enkele vragen die u aan uw organisatie kunt stellen:

  • Heeft u recentelijk zwakke plekken in uw beveiliging blootgelegd die tot een inbreuk hadden kunnen leiden, maar u weet dit niet zeker?
  • Zijn uw medewerkers getraind in het responsproces en begrijpen ze hun taken en verantwoordelijkheden?
  • Is uw responsplan alleen op IT-niveau opgesteld of zijn er ook directieleden bij betrokken?
  • Voldoet u aan uw wettelijke of compliance-eisen voor incidentmanagement?
  • Wanneer is uw respons voor het laatst getest en zijn alle lessen uit die test geïmplementeerd en opnieuw getest?
  • Is het plan samen met het bedrijfscontinuïteitsplan getest op incidenten zoals ransomware?
  • Hoe gaat u reageren op een claim van een bug bounty of beveiligingsonderzoeker?
  • Wat als u schade oploopt via een Cloud Provider?

Hoe helpt Incident Response Planning u?

Onze service helpt u bij het volgende:

  • Voldoen aan de strenge tijdslijnen voor het melden van incidenten: Op grond van de AVG moeten organisaties mogelijke inbreuken op persoonlijke gegevens binnen 72 uur melden of zij worden geconfronteerd met aanzienlijke financiële sancties. Zorg ervoor dat u rapporteert op basis van feiten en niet op basis van fictie!
  • De noodzaak van in-house vaardigheden is niet meer nodig: Door samen te werken met een Incident Response-expert kunt u geavanceerde tools inzetten voor geavanceerd onderzoek naar cyberincidenten, terwijl u toegang heeft tot diepgaande technische vaardigheden en analytische ervaring om snel te mobiliseren, nauwkeurig te beoordelen en aanbevelingen te doen voor respons-/saneringsactiviteiten.
  • Voldoen aan de compliance-eisen: Het ISO270001-raamwerk vereisen een incidentmanagementproces dat geschikt is voor de waarschijnlijke dreigingen waarmee uw organisatie te maken krijgt. Om deze bedreigingen te begrijpen is een voortdurende beoordeling nodig.
  • Verzekeringspremies verlagen: Cyberverzekeraars scherpen hun polissen aan en verwachten nu van klanten dat zij kunnen aantal dat ze voldoende voorbereid waren bij het indienen van een verzekeringsclaim.
  • De kosten van incidenten verlagen: Het soort vaardigheden dat nodig is bij het reageren op incidenten is moeilijk te achterhalen tijdens een incident en kan leiden tot een verlengde en vertraagde reactie als u geen contract hebt met een Managed Security Service Provider. Onvoldoende expertise of een ongeschikte strategie kan de kosten van een cyberincident aanzienlijk verhogen.
  • Wees voorbereid: Vaak kan incidentmanagement op hoog niveau worden opgeslokt door de technische aspecten van een inbreuk en worden overweldigd door de druk van directieleden die de reactie bemoeilijken. Neem de tijd om voorlichting te ontvangen voordat een incident toeslaat.