Het uurtje-factuurtje model heeft zeker zijn deel van kritiek gekregen op het gebied van IT-ondersteuning. Zoals velen van ons al weten, kan het wachten tot er iets helemaal kapot is tijd verspillen die we gewoon niet hebben. De sleutel tot productiviteit ligt in proactiviteit.

Aan de andere kant bieden managed services u 24 uur per dag bewaking en ondersteuning. Kortom, u hoeft niet te wachten tot uw systeem volledig buiten gebruik is. Door gebruik te maken van managed IT-diensten kunt u professioneel ingrijpen voordat ze het meest nodig zijn.

Uurtarieven

Hoewel managed services onder één vaste maandelijkse vergoeding vallen, is er bij het uurtje-factuurtje model sprake van, inderdaad, vaste uurtarieven. Hoewel dit in eerste instantie wat geld lijkt te besparen, wordt de besparing op lange termijn beperkt door de hoogte van het uurtarief. Het hangt ook af van hoe complex uw systemen zijn en hoe vaak u ze belt om de systeemproblemen op te lossen.

Uiteindelijk creëert het uurtje-factuurtje model geen enkele prikkel om problemen tijdig of efficiënt op te lossen.

Herhaalovertredingen

Met het uurtje-factuurtje model zullen bedrijven vaak dezelfde problemen blijven ondervinden. Zonder de oorzaak van de problemen te vinden, kan er geen einde komen aan de oorzaken.

Neem een defecte e-mailserver als voorbeeld. Het kost het uurtje-factuurtje IT-team misschien een paar bezoeken voordat ze ontdekken dat de echte boosdoener een ondermaats werkende server is die worstelt met de belasting van het verkeer. Zelfs nadat ze het probleem hebben ontdekt, is het voor hen voordeliger (en winstgevender) om de fouten te blijven uitbuiten.

Verouderde systemen

De kans om met een ernstig verouderd systeem te eindigen is groter bij het uurtje-factuurtje model. Terwijl managed services voortdurend de algehele functionaliteit van het systeem als geheel beoordelen, betekent het hanteren van het uurtje-factuurtje model dat er op zijn minst een teken van een probleem moet zijn voordat het de juiste aandacht krijgt.

Daarom staan kleine problemen die worden veroorzaakt door verouderde apparatuur doorgaans onderaan het to-do lijstje. Individuele oplossingen voor afzonderlijke problemen kunnen een domino-effect van extra problemen in het netwerk veroorzaken.

Niet stuk, niet gerepareerd

In plaats van consequent problemen aan het licht te brengen en te repareren voordat ze zich voordoen, vertrouwt het uurtje-factuurtje model op zichtbare problemen voordat u de technicus kunt bellen voor assistentie.

Als kleine problemen zich opstapelen en lang onopgemerkt blijven, kunt u al snel te maken krijgen met grotere, gecompliceerde problemen die de productiviteit dreigen te vertragen of het hele team dreigen te stoppen met werken.

Wachten op service

Het is niet te voorspellen wanneer de technische dienst voor de reparatie daadwerkelijk zal komen opdagen. Afhankelijk van de vraag en de beschikbaarheid kan het uren, dagen of zelfs weken duren voordat het uurtje-factuurtje team uw noodlijdende systemen komt repareren.

Dit is natuurlijk niet ideaal voor mensen die afhankelijk zijn van deze kritische tools en applicaties om het bedrijf te runnen. Als het probleem het hele netwerk beïnvloedt, kan de vertraging invloed hebben op de klantenservice, de omzet en zelfs de levering van producten.

Echter, met het moderne managed services model dat de manier waarop de IT-service wordt geleverd verandert, behoren al deze problemen tot het verleden.

Het uurtje-factuurtje model is onvoldoende gebleken om een productief IT-systeem in stand te houden. Managed services zijn ontstaan om hulp en begeleiding te bieden op basis van de behoeften en prioriteiten van het bedrijf.

U hoeft niet uren, dagen of weken te wachten om uw systemen te laten repareren. Managed services werken al aan het probleem voordat u zich realiseert dat er een probleem is. In plaats van torenhoge uurtarieven te betalen en herhaaldelijk te betalen om hetzelfde probleem op te lossen, bieden managed services op maat gemaakte IT-pakketten en -strategieën voor een breed scala aan branches, scenario’s en bedrijfstypes. In plaats van te verwachten dat één IT’er alles weet, bieden managed services u een team van experts. Zij komen aan tafel met gespecialiseerde kennis en oplossingen die geschikt zijn voor uw specifieke behoeften.

Managed services

Wij doen het helemaal anders

Supersnel respons

Wij reageren binnen 15 minuten. Gegarandeerd.

Gegarandeerde tevredenheid

Bent u na 3 maanden samenwerking ontevreden en kunnen we dat niet oplossen, dan verbreken we zonder gedoe ons contract en krijgt u uw geld terug.

Flexibele contracten

Wij geloven niet in driejarige contracten. Onze contracten zijn maandelijks opzegbaar.

Wij werken in kleine teams

We werken als onderdeel van uw bedrijf en zorgen ervoor dat u bekend bent met onze specialisten

Ook buiten kantoortijden bereikbaar

Onze IT support stopt niet om 17u.

Wij nemen de besten aan en investeren in ze

Een ander type IT'er vraagt om een andere mindset

Zwaarste SLA van de branche

Onze SLA's hebben wel een boeteclausule.

Geen fair use - echt onbeperkt gebruik dus

Bij ons kunt u onze servicedesk wel onbeperkt benaderen voor vragen

Wij leveren een breed palet aan IT diensten

Volledig IT beheer. Werkplekbeheer. Beveiliging. Cloud.