Onbeschermde data?

Neem met ons contact op

De hoeveelheid gegevens die ondernemingen verzamelen en beheren explodeert, en daarmee komen er problemen met de bescherming ervan, volgens een onderzoek van Dell EMC.

De gemiddelde hoeveelheid beheerde gegevens steeg van 1,45 petabyte (PB) in 2015 tot 9,70 PB in 2018, zo bleek uit de enquête onder 2.200 IT-besluitvormers wereldwijd. IT-leiders begrijpen steeds meer de waarde van die gegevens, het rapport gevonden: 92% zei dat ze de potentiële waarde van hun informatie te zien, en 36% zei dat ze al hebben gemonetariseerd.

Het beschermen van bedrijfsgegevens is een grote uitdaging, mede door de enorme hoeveelheid verzamelde gegevens en het belang ervan voor de bedrijfsvoering, zo bleek uit het rapport. Meer dan driekwart (76%) van de IT-leiders zei dat ze binnen een periode van een jaar een of andere vorm van gegevensverstoring hebben meegemaakt, en 27% zei dat ze niet in staat waren om gegevens te herstellen met behulp van hun bestaande oplossing voor gegevensbescherming – bijna het dubbele van het bedrag dat in 2016 werd genoemd (14%).

Zo’n 76% van de bedrijven maakt ook gebruik van ten minste twee leveranciers van gegevensbescherming, waardoor ze volgens het rapport 35% meer kans hebben op een verstoring. De meest voorkomende soorten verstoringen die bedrijven met ten minste twee leveranciers ervaren, zijn ongeplande systeemuitval (43%), ransomware-aanvallen (32%) en gegevensverlies (29%).

Gegevensverlies is de duurste vorm van verstoring die wordt ervaren, zo blijkt uit het rapport. Ondernemingen die downtime ondervonden, zagen het afgelopen jaar gemiddeld 20 uur aan downtime, wat 526.845 dollar kostte. Maar zij die gegevens verloren verloren 2,13 TB gemiddeld, wat bijna $1 miljoen kostte, vond het rapport. Deze verstoringen hadden gevolgen voor het vertrouwen van de klant, het merk en de productiviteit van de werknemers.

Uitdagingen op het gebied van gegevensbescherming

Vrijwel alle ondervraagde IT-leiders (95%) gaven aan dat ze ten minste één uitdaging hebben om bedrijfsgegevens te beschermen, zo bleek uit het rapport. Dit zijn de drie belangrijkste uitdagingen wereldwijd:

  1. Complexiteit van het configureren en bedienen van databeschermingssoftware/hardware / Toenemende kosten voor het opslaan en beheren van back-ups als gevolg van de snelle datagroei (46%, gebonden voor de eerste)
  2. Gebrek aan oplossingen voor gegevensbescherming voor nieuwe technologieën (45%)
  3. Ervoor zorgen dat regelgeving zoals GDPR (AVGKlik op het woord voor de betekenis in het Nederlands) wordt nageleefd (41%)

De opkomst van opkomende technologieën zoals kunstmatige intelligentie (AI), machine learning en het Internet of ThingsKlik op het woord voor de betekenis (IoTKlik op het woord voor de betekenis) stellen ons voor nieuwe uitdagingen vanwege hun snelle groei en de hoeveelheid gegevens die ze verzamelen, aldus het rapport. Slechts 16% van de IT-leiders zegt te geloven dat hun huidige oplossingen voor gegevensbescherming in staat zullen zijn om alle toekomstige zakelijke uitdagingen aan te gaan.

Wij doen het helemaal anders

Supersnel respons

Wij reageren binnen 15 minuten. Gegarandeerd.

Gegarandeerde tevredenheid

Bent u na 3 maanden samenwerking ontevreden en kunnen we dat niet oplossen, dan verbreken we zonder gedoe ons contract en krijgt u uw geld terug.

Flexibele contracten

Wij geloven niet in driejarige contracten. Onze contracten zijn maandelijks opzegbaar.

Wij werken in kleine teams

We werken als onderdeel van uw bedrijf en zorgen ervoor dat u bekend bent met onze specialisten

Ook buiten kantoortijden bereikbaar

Onze IT support stopt niet om 17u.

Wij nemen de besten aan en investeren in ze

Een ander type IT'er vraagt om een andere mindset

Zwaarste SLA van de branche

Onze SLA's hebben wel een boeteclausule.

Geen fair use - echt onbeperkt gebruik dus

Bij ons kunt u onze servicedesk wel onbeperkt benaderen voor vragen

Wij leveren een breed palet aan IT diensten

Volledig IT beheer. Werkplekbeheer. Beveiliging. Cloud.