IT efficiënter managen?
Neem met ons contact opGrote en kleine bedrijven hebben technologie nodig om effectief te kunnen werken en naarmate de afhankelijkheid van IT elk jaar toeneemt, moeten ook de middelen om deze te ondersteunen zich ontwikkelen. Helaas hebben veel bedrijven (vooral kleine bedrijven met beperkte middelen), naarmate deze systemen groeien en evolueren, mogelijk niet de middelen om hun steeds groeiende netwerken effectief te beheren. Kleine IT-teams kunnen snel overweldigd worden door de hoeveelheid werk die nodig is om alles up-to-date te houden en soepel te laten verlopen.
Het is zo gemakkelijk om achterop te raken met belangrijke zaken als back-ups, patchesKlik op het woord voor de betekenis, updates en beveiliging, en dit vergroot de kans dat u te maken krijgt met een IT-storing of een ander groot probleem dat een negatieve invloed heeft op uw bedrijf.
Stelt u zich eens voor dat uw hele e-mailserver, het relatiebeheersysteem, de financiële applicatie of het netwerk zou worden platgelegd, waardoor u waarschijnlijk te maken zou krijgen met een aanzienlijke productiviteits- en omzetdaling. Medewerkers zijn niet in staat om hun werk te doen, en iedereen die betrokken is bij het oplossen van deze grote problemen, gaat zo snel mogelijk terug naar de normale bedrijfsprocedures. Dit is een enorm nadeel voor elk bedrijf, en deze situaties zijn gemakkelijk te voorkomen door gebruik te maken van managed services.
Managed services zorgen ook voor een verandering in de algemene filosofie van de manier waarop een bedrijf met zijn technologie omgaat. Het repareren van storingen is afhankelijk van het wachten tot servers, desktops of andere kritische apparaten het laten afweten, en het dan haasten om ze te repareren. Een bedrijf dat opereert onder managed services richt zich echter op preventie in plaats van op reactie, controle en het oplossen van problemen voordat ze medewerkers, management en klanten storen.
In de huidige zeer competitieve en snelle bedrijfsomgeving kan geen enkel bedrijf zich echt het risico en de onzekerheid veroorloven die gepaard gaan met het vertrouwen op een uurtje-factuurtje model. Bedrijven zijn uiterst afhankelijk van een betrouwbaar IT-systeem.
Bovendien is het zo dat het hebben van meerdere leveranciers die verantwoordelijk zijn voor verschillende onderdelen van uw systeem u in de moeilijke positie brengt om te moeten beslissen met wie er contact moet worden opgenomen wanneer er service nodig is; ondernemers hebben hier simpelweg geen tijd voor!
Voordelen van een managed IT service
- Vrijgemaakte middelen en een hernieuwde nadruk op de kernactiviteiten. Zowel ondernemers als interne IT-medewerkers zouden zich veel liever richten op inkomstenverhogende taken zoals productontwikkeling of het creëren van geavanceerde toepassingen/diensten. Dit is een van de redenen waarom routinematige monitoring- en onderhoudstaken vaak worden verwaarloosd door een intern IT-persoon of -team, wat veel later altijd nadelig blijkt te zijn. Managed Service Providers (MSP’s) kunnen de interne IT medewerkers ontlasten van het alledaagse onderhoud van netwerkoperaties, het herhaaldelijk monitoren van de server- en opslaginfrastructuur, en de dagelijkse werkzaamheden en helpdesktaken.
- Een echte partner die risico’s en verantwoordelijkheden deelt. Het doel van een Managed Service Provider is om gecontracteerde diensten te leveren, te meten, te rapporteren, te analyseren en te optimaliseren, en werkelijk een onvervangbare katalysator voor bedrijfsgroei te worden. Managed Service Providers nemen niet alleen leiderschapsrollen op zich, ze maken risicovermindering mogelijk, verbeteren de efficiëntie en veranderen de cultuur door de introductie van interne IT-activiteiten in nieuwe technologieën en processen.
- Toegang tot expertise, best practices en tools en technologieën van wereldklasse. MSP’s hebben ervaring met een verscheidenheid aan bedrijven en organisaties. Managed Service Providers kunnen uw bedrijf relevant houden en op koers houden met voortdurend evoluerende technologie, ondersteuning en productiviteitseisen. Laten we eerlijk zijn, geen enkel klein of middelgroot bedrijf kan het zich veroorloven om achterop te raken bij de technologische trends in de hedendaagse zakenwereld.
- Het voordeel van een fulltime, volledig bemande IT-afdeling tegen een fractie van de kosten. De meeste eigenaren van kleine bedrijven hebben gewoon niet het budget, de middelen of de toegang tot on-demand expertise om proactief met informatietechnologiebeheer om te gaan. Een Managed Service Provider geeft ondernemers en overweldigd intern IT-personeel betaalbare server- en computerondersteuning, bewaking op afstand van kritieke netwerkcomponenten zoals servers en firewalls, gegevensback-up en noodherstel, netwerkbeveiliging, aangepaste softwareoplossingen en technologie-evaluatie en -planning.
- Managed Service Providers kunnen de totale kosten van de IT-ondersteuning met maar liefst 30% tot 50% verlagen. In plaats van te worden benadrukt over technologie, kunnen ondernemers zich in plaats daarvan weer gaan richten op het laten groeien van hun bedrijf. Dit alles terwijl ze genieten van de voordelen van hoogopgeleide IT-deskundigen die de betrouwbaarheid en prestaties van hun netwerk verbeteren.