Werkplekbeheer uitbesteden?

Neem met ons contact op

Overweegt u het werkplekbeheer uit te besteden? U hebt verschillende keuzes. U kunt uw hardware houden en uw IT middelen vrijmaken met behulp van een managed service provider (MSP), uw desktops ter plaatse virtualiseren of alles in de cloud zetten.

Werkplekbeheer valt onder de categorie systeembeheer, die ook zowel netwerk- als databasemanagement omvat. De IT afdeling van een bedrijf beheert alle computers binnen de organisatie en houdt toezicht op alle apparaten, inclusief desktopcomputers, door het installeren en onderhouden van hardware en software, het filteren van spam, het beheren van gebruikersrechten en het afhandelen van beveiligingsgerelateerde taken zoals patchbeheer, het bestrijden en voorkomen van virussen en spyware en het beveiligen van applicaties.

Er zijn opties om de druk op het IT personeel te verlichten en tegelijkertijd de samenwerking en productiviteit van werknemers te verbeteren door gebruik te maken van werkplekbeheer en DaaS.

Werkplekbeheerdiensten

U kunt gebruik maken van software van derden en/of uitbesteden aan een MSP. Een MSP die managed werkplekbeheer aanbiedt kan aan verschillende behoeften voldoen, waaronder het beheer van werkplekken en applicaties, het optimaliseren van de efficiëntie van IT-systemen en het voorstellen van nieuwe tools. Proactief beheer, administratie, bediening en monitoring van de informatietechnologie van een bedrijf via desktops, laptops, tablets en mobiele telefoons maken deel uit van werkplekbeheer.

Meestal zal een MSP voorzien in de volgende diensten:

  • 24/7 beheer en technische ondersteuning
  • Configuratie en beheer van antivirusoplossingen
  • Monitoring van hardware (d.w.z. schijfruimtegebruik, software-inventarisatie, etc.)
  • Aanleveren van de status van antivirusbestanden
  • Beheer van gebruikersgegevens
  • Asset management en ondersteuning
  • Ondersteuning van de eindgebruiker en oplossing van problemen met behulp van de remote accessKlik op het woord voor de betekenis
  • PatchingKlik op het woord voor de betekenis van het OS
  • Software-inventarisatie en -beheer

Vaak zal een MSP het werkplekbeheer bundelen met serverbeheer en/of andere extra diensten. Ze kunnen helpen bij het aanschaffen van nieuwe hardware en software, het diagnosticeren van problemen en het implementeren van technische oplossingen.

Desktop as a Service (DaaS) oftewel online werkplek

DaaS is de virtualisatie van een hosted desktop besturingssysteem op een centrale server in de cloud die vervolgens wordt weergegeven op externe apparaten. Gebruikers hebben toegang tot volledige desktop-mogelijkheden op machines die niet dezelfde robuuste verwerkings-, opslag- en gegevensvereisten hoeven te hebben, omdat de meeste van die taken op de server gebeuren. DaaS vereist IT-professionals om desktops te ontwikkelen en aan te passen en om updates en dataverkeer te beheren.

Een ander ding om te overwegen is de behoefte aan netwerkverbindingen. Zonder een sterke verbinding zal DaaS niet goed presteren, maar DaaS biedt een bedrijf wel zekerheid en controle als de implementatie op de juiste manier wordt uitgevoerd.

Als u DaaS uitbesteedt aan een MSP, dan handelen zij het volgende af:

  • Het beveiligen van de toegang tot apps en gegevens vanaf alle apparaten
  • Vereisten inzake gegevensopslag, onderhoud en beheer
  • Nachtelijke en off-site back-ups
  • 24×7 monitoring en beheer
  • 24×7 telefoon, e-mail en helpdesk ondersteuning
  • Beheer van patchesKlik op het woord voor de betekenis en upgrades voor specifieke software
  • Anti-virus detectie en bescherming
  • Load balancing en redundantie
  • Beheer van latentieproblemen
  • Maandelijkse rapportering over de belangrijkste statistieken

Afhankelijk van de MSP, kunt u ook aanvullende diensten aavragen, zoals het gebruik van andere kernfunctionaliteiten van MSP, zoals opslagoplossingen, vendor management, cloudhostingdiensten en nog veel meer.

Wat kunnen wij voor u betekenen op dit gebied?

Wij doen het helemaal anders

Supersnel respons

Wij reageren binnen 15 minuten. Gegarandeerd.

Gegarandeerde tevredenheid

Bent u na 3 maanden samenwerking ontevreden en kunnen we dat niet oplossen, dan verbreken we zonder gedoe ons contract en krijgt u uw geld terug.

Flexibele contracten

Wij geloven niet in driejarige contracten. Onze contracten zijn maandelijks opzegbaar.

Wij werken in kleine teams

We werken als onderdeel van uw bedrijf en zorgen ervoor dat u bekend bent met onze specialisten

Ook buiten kantoortijden bereikbaar

Onze IT support stopt niet om 17u.

Wij nemen de besten aan en investeren in ze

Een ander type IT'er vraagt om een andere mindset

Zwaarste SLA van de branche

Onze SLA's hebben wel een boeteclausule.

Geen fair use - echt onbeperkt gebruik dus

Bij ons kunt u onze servicedesk wel onbeperkt benaderen voor vragen

Wij leveren een breed palet aan IT diensten

Volledig IT beheer. Werkplekbeheer. Beveiliging. Cloud.