Waarom elke onderneming in IT-infrastructuurbeheer moet investeren

Aangezien geen enkel bedrijf vandaag de dag kan werken zonder investeringen in technologie, wordt een robuuste IT-infrastructuur essentieel voor all bedrijven. Het spreekt voor zich dat als je een infrastructuur hebt, je deze ook moet beheren. Infrastructuurbeheer verwijst naar het proces van het beheren van de volledige componenten van de informatietechnologie van een bedrijf. En het zijn niet alleen de hardware assets die moeten worden beheerd; er is veel meer dat onder de term valt, inclusief data, processen, beleid en human resources.

Gezien het brede scala aan componenten dat het infrastructuurbeheer omvat, kun je verwachten dat het een complex proces is. Bovendien vereist het ook enige financiële investering. Meestal werken bedrijven samen met een managed IT-serviceprovider om de volledige aspecten van het proces af te handelen. Hoewel je aan deze bedrijfsfunctie geld moet besteden, is het iets dat een enorme waarde voor je bedrijf kan opleveren en het verdient jouw topprioriteit te zijn. Hier zijn enkele goede redenen waarom je zou moeten investeren in IT-infrastructuurbeheer.

Maak betere IT-beslissingen

Het niet beheren van je IT-infrastructuur betekent dat je waarschijnlijk geen idee hebt hoe de omgeving zich gedraagt en of het de verwachte ROI voor je bedrijf oplevert. Verder zul je geen idee hebben van het omgaan met calamiteiten. Met IT-infrastructuurbeheer zul je je meer bewust zijn van en in staat zijn om de juiste beslissingen te nemen met betrekking tot het veranderen en upgraden van systemen, het creëren van risicobeperkingsstrategieën en het optimaliseren van de kosten van de technische infrastructuur als geheel.

Verhoog de bedrijfsproductiviteit

Een ander onbetwistbaar voordeel dat infrastructuurbeheer voor elk bedrijf oplevert, is de verhoging van de productiviteit. Met de implementatie van dit programma kunnen gegevens die per ongeluk of opzettelijk zijn verwijderd, verloren, beschadigd of gecompromitteerd, effectief worden hersteld. Het omvat het maken van back-ups, waarmee je bedrijfsgegevens kunt terugvinden en herstellen in het geval van een calamiteit. Dit is van vitaal belang vanuit het oogpunt van productiviteit, omdat jouw medewerkers in geen enkele situatie verstoken blijven van gegevens en zonder een slag of stoot kunnen blijven bijdragen aan het bedrijf.

Beperk calamiteiten in de eerste plaats

Calamiteiten kunnen op elk moment toeslaan, zelfs als je de juiste voorzorgsmaatregelen neemt en de beste praktijken volgt. Het beheer van jouw technische infrastructuur beperkt niet alleen dergelijke gebeurtenissen, maar minimaliseert ook de impact ervan als ze zich toch voordoen. Het beste is om deze taak toe te vertrouwen aan een partner die betrouwbare IT-ondersteuning biedt die naadloos integreert in jouw kantoor en een partner die gelijk aan het werk gaat als het toch misgaat. Een expert zal systemen implementeren die helpen bij het monitoren en detecteren van bedreigingen, zelfs voordat de schade is aangericht. Tegelijkertijd kan hij snel in actie komen, voordat de zaken van kwaad tot erger gaan.

Beperk onvoorspelbare kosten

Wanneer er iets onverwachts gebeurt, heeft je bedrijf te maken met onvoorspelbare kosten waar het niet op voorbereid is. Door te kiezen voor het beheer van jouw technologie-infrastructuur ben je in staat om calamiteiten te voorspellen en ze te behandelen wanneer ze zich voordoen, zelfs wanneer je ze het minst verwacht. Dit is een proactieve aanpak die langdurige downtime verkort, het risico op groot gegevensverlies vermindert en de noodzaak om op het laatste moment nog van alles te regelen elimineert. Bovendien kun je je bedrijf veel geld besparen tijdens calamiteiten en budgetteren voor upgrades om op de lange termijn onverwachte kosten te vermijden.

Verbeter de gebruikerservaring

De voordelen van het beheer van de IT-infrastructuur van jouw bedrijf beperken zich niet tot de interne processen en het personeel. Het stelt je in staat om klantapplicaties en -systemen voldoende te versterken om te allen tijde de beste klantervaringen te leveren. Zo kun je je bijvoorbeeld voorbereiden op plotselinge uitval en ervoor zorgen dat je zonder onderbrekingen voor ze beschikbaar bent. Zelfs wanneer downtime essentieel is voor het onderhoud, kun je de gebruikers vooraf waarschuwen, zodat je onverwachte verrassingen en ongemakken kunt voorkomen.

Beter beheer

Het beheer van de IT-infrastructuur is een slimme investering voor elk bedrijf omdat het zorgt voor een betere controle over de activa, het personeel, de processen en het beleid. Bovendien heeft het het potentieel om de best practices voor het beheer van gegevens en informatietechnologie beter in acht te nemen. Het stelt je in staat om je personeel op te leiden en bewustzijn te genereren met betrekking tot deze best practices en het beleid op organisatorisch niveau. Over het algemeen wordt je bedrijf een betere plek om te werken en krijgt het ook een reputatie in het bijzijn van klanten. Naast deze voordelen versterkt het de kern van je bedrijf.

Wanneer je deze ongeëvenaarde voordelen die infrastructuurbeheer biedt in ogenschouw neemt, wordt de investering zeker een slimme keuze voor bedrijven, ongeacht hun omvang en schaalgrootte. Het beste advies is om gebruik te maken van de service van een partner die je kunt vertrouwen om het systeem in zijn geheel te laten beheren.