Wat is Hardware-As-A-Service?

Het basisconcept van Hardware-as-a-Service bestaat al jaren. Denk bijvoorbeeld aan je mobiele provider die een nieuwe smartphone opstuurt ter vervanging van een oude. U hebt de smartphone betaald als onderdeel van uw maandelijkse factuur.

Hoewel vergelijkbaar met leasing heeft Hardware-as-a-Service belangrijke verschillen en enkele extra voordelen.

Naast de apparatuur zelf omvat HWaaS ook alle ondersteuning en onderhoud gedurende de overeengekomen termijn. De oplossing wordt geïnstalleerd door onze technici en de installatiekosten zijn inbegrepen in de maandelijkse betaling.

Bij een normale leaseovereenkomst bent u mogelijk gedekt door een garantie, maar elk probleem betekent dat u een apparaat moet terugsturen naar de fabrikant. Dit is onhandig in het geval van een desktop of laptop, en praktisch onmogelijk met een server! Met de ondersteuning van uw IT worden problemen veel sneller opgelost.

Aan het einde van een standaard leaseovereenkomst krijgt u te maken met verschillende opties. Zo kunt u de apparatuur voor een eindbetaling houden, dezelfde apparatuur blijven leasen of terugsturen naar de leasemaatschappij. Met de Hardware-As-A-Service oplossing van My IT Crew werken we samen met u aan de beste optie. In de meeste gevallen betekent dit dat we alles upgraden naar gloednieuwe, up-to-date apparatuur. U blijft gewoon dezelfde vergoeding betalen. Dit betekent dat u zich geen zorgen meer hoeft te maken over verouderde apparatuur of het vinden van kapitaal voor nieuwe apparaten.

U kunt ook uw HWaaS-overeenkomst uitbreiden. Dit betekent dat als uw bedrijf groeit, uw infrastructuur met u mee kan groeien en toch zonder grote kapitaaluitgaven.

De voordelen van HWaaS

  • De kosten voor de werkplekinrichtingen en de support zijn vooraf exact bekend. Er is geen investering in hardware en personeel (werkplekbeheerders) nodig. De hardware huurt u als het ware waardoor deze ook niet op uw balans komt.
  • De werkplekhardware sluit naadloos aan op uw behoefte. Retournering of uitbreiding door veranderingen in personele organisatie zijn direct mogelijk.
  • Aantrekkelijke prijsstelling door groot inkoopvolume van My IT Crew.
  • U hebt nu ook toegang tot de nieuwste technologie, zonder dat u hoeft te wachten. Bovendien kunt u binnen de looptijd van het contract uw gehuurde artikelen wellicht vervangen door nieuwere technologie – zonder dat u daarvoor per se meer hoeft te betalen. U weet ook precies hoeveel het artikel zal kosten. Omdat ondersteuning en service inbegrepen zijn, zijn de totale eigendomskosten vast.
  • HWaaS biedt ingebouwde schaalbaarheid. Naarmate uw bedrijf groeit en verandert, groeit ook uw technologie. Met HWaaS kunt u nieuwe infrastructuur toevoegen naarmate u groeit. U weet precies wat de doorlopende kosten van de apparatuur zullen zijn.
  • Elke HWaaS-oplossing is maatwerk. De lengte van de voorwaarden wordt overeengekomen op basis van de levensduur van de apparatuur. De tarieven houden rekening met de kredietwaardigheid van het bedrijf, enz.

Wij doen het helemaal anders

Supersnel respons

Wij reageren binnen 15 minuten. Gegarandeerd.

Gegarandeerde tevredenheid

Bent u na 3 maanden samenwerking ontevreden en kunnen we dat niet oplossen, dan verbreken we zonder gedoe ons contract en krijgt u uw geld terug.

Flexibele contracten

Wij geloven niet in driejarige contracten. Onze contracten zijn maandelijks opzegbaar.

Wij werken in kleine teams

We werken als onderdeel van uw bedrijf en zorgen ervoor dat u bekend bent met onze specialisten

Ook buiten kantoortijden bereikbaar

Onze IT support stopt niet om 17u.

Wij nemen de besten aan en investeren in ze

Een ander type IT'er vraagt om een andere mindset

Zwaarste SLA van de branche

Onze SLA's hebben wel een boeteclausule.

Geen fair use - echt onbeperkt gebruik dus

Bij ons kunt u onze servicedesk wel onbeperkt benaderen voor vragen

Wij leveren een breed palet aan IT diensten

Volledig IT beheer. Werkplekbeheer. Beveiliging. Cloud.