Wat is Hardware-As-A-Service?
Het basisconcept van Hardware-as-a-Service bestaat al jaren. Denk bijvoorbeeld aan je mobiele provider die een nieuwe smartphone opstuurt ter vervanging van een oude. U hebt de smartphone betaald als onderdeel van uw maandelijkse factuur.
Hoewel vergelijkbaar met leasing heeft Hardware-as-a-Service belangrijke verschillen en enkele extra voordelen.
Naast de apparatuur zelf omvat HWaaS ook alle ondersteuning en onderhoud gedurende de overeengekomen termijn. De oplossing wordt geïnstalleerd door onze technici en de installatiekosten zijn inbegrepen in de maandelijkse betaling.
Bij een normale leaseovereenkomst bent u mogelijk gedekt door een garantie, maar elk probleem betekent dat u een apparaat moet terugsturen naar de fabrikant. Dit is onhandig in het geval van een desktop of laptop, en praktisch onmogelijk met een server! Met de ondersteuning van uw IT worden problemen veel sneller opgelost.
Aan het einde van een standaard leaseovereenkomst krijgt u te maken met verschillende opties. Zo kunt u de apparatuur voor een eindbetaling houden, dezelfde apparatuur blijven leasen of terugsturen naar de leasemaatschappij. Met de Hardware-As-A-Service oplossing van My IT Crew werken we samen met u aan de beste optie. In de meeste gevallen betekent dit dat we alles upgraden naar gloednieuwe, up-to-date apparatuur. U blijft gewoon dezelfde vergoeding betalen. Dit betekent dat u zich geen zorgen meer hoeft te maken over verouderde apparatuur of het vinden van kapitaal voor nieuwe apparaten.
U kunt ook uw HWaaS-overeenkomst uitbreiden. Dit betekent dat als uw bedrijf groeit, uw infrastructuur met u mee kan groeien en toch zonder grote kapitaaluitgaven.